14 Ogos 2011

Komunikasi Dengan Pelanggan

"Lebih banyak anda berkomunikasi dengan pelanggan, semakin jelas apa yang mereka hendak dan semakin senang untuk anda mengenal pasti apa yang anda perlu lakukan" - Billi Lim, Berani Menjual.

Dari kata-kata yang dipetik daripada Billi Lim, kita boleh simpulkan bahawa, semakin kita bertanya dan berbual akan kehendak pelanggan, semakin kita tahu apa sebenarnya yang mereka mahukan.

Saudara, kadang-kala pelanggan tidak benar-benar mengetahui apa sebenarnya yang mereka inginkan atau dapatkan. Mereka ragu-ragu untuk menceritakan semuanya.

Disini, tugas saudara sebagai penjual harus banyak bertanya dan memberi suggestion supaya kehendak pelanggan tersebut dapat dipenuhi. Mereka tentu gembira sekiranya apa yang mereka inginkan dapat diperolehi.

Shah Othman
Ahli perniagaan dan jurulatih perniagaan sepenuh masa.
Mempunyai kepakaran dalam melatih usahawan-usahawan kecil yang ingin mengembangkan perniagaan ke tahap yang lebih baik.
Berpusat di Seberang Jaya, Pulau Pinang.
Bersedia memberikan khidmat seminar dan bengkel di mana sahaja para peserta inginkan.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...