17 Jun 2011

Membaca penyambung ilmu

Berapa kerap anda membaca buku dalam setahun? Berapa kerap pula anda membaca buku dalam seminggu?

Untuk perkongsian bersama, jika kita membaca sekurang-kurangnya setengah jam sehari atau satu bab sehari, kita secara tidak langsung akan membaca hampir sebuah buku dalam satu minggu.

Membaca memberikan kita maklumat baru setiap masa. ilmu yang berguna akan diserap oleh akal fikiran kita jika kita sentiasa membaca.

Ini adalah buku-buku yang sedang saya baca sekarang ini. Yang tiada dalam gambar adalah buku Blue Ocean Strategy, kerana saya meletakkannya didalam kereta supaya senang saya membacanya ketika menunggu dimana-mana.


Ini pula majalah yang saya mulai membacanya setelah diperkenalkan oleh seorang CEO syarikat Holdings dari KL ketika saya bertemunya di Bukit Merah, Perak.

Tidak kira apa bahan bacaan kita, selagi ianya berguna untuk kegunaan kita, bacalah...

Sebelum kita stop untuk catatan kali ni, saya nak anda saksikan short-film dari CSmedia.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...